Tehnični pregled

tp-lppTehnični pregled vozila je postopek, s strani nacionalnih ali podnacionalnih vladnih organizacij pooblaščenih v mnogih državah, da se vozilo pregleda, da je v skladu s tehničnimi predpisi, ki urejajo varnost, emisije vozil ali oboje. Inšpekcija oziroma pregled se lahko zahteva v različnih obdobjih, na primer redno ali o prenosu lastninške pravice na vozilu. Če je potrebno redno pregledovat vozilo je pogosto imenovano redni pregled motornih vozil; tipični intervali so na vsaki dve leti in vsako leto. Inšpekcijski decal ali inšpekcijska nalepka je vrsta nalepke, ki jo v nekaterih državah dajo na vetrobransko steklo vozila, ko prehaja pregled.

V nekaterih državah v ZDA se zahteva dokazilo o tehničnem preiskusu oziroma pregledu za vozila, preden se dovoli da se registrske tablice lahko izdajo ali podaljšajo. V drugih državah, ko vozilo opravi pregled, je nalepka pritrjena na vetrobransko steklo, in policija lahko uveljavlja zakon o inšpekcijskem pregledu, da vidijo, ali je inšpekcijska nalepka v skladu z dovoljenimi datumi. Pri vozilih, ki nimajo vetrobranskega stekla (na primer, priklopnik ali motorno kolo), je nalepka običajno pritrjena na karoserijo vozila ali na registrske tablice. Obstaja nekaj polemike, ali je redno pregledovanje motornih vozil stroškovno učinkovit način za izboljšanje varnosti v cestnem prometu. Komercialni pregled vozila (CVI), je uveljavljanje varnostnih predpisov gospodarskih vozil. Nekateri države v ZDA sklicujejo nanj kot na CVE (Komercialno izvrševanje vozila). Izvršbo CVI je mogoče storiti na obcestnih državnih postajah ali na posebnih postajah.

Nekatere od kršitev, ki so pregledane, vključujejo:

– neustrezne pnevmatike
– zavorne obloge in pomankanje zavornega olja
– razpokane zavorne obloge
– zavorne obloge z nezadostno debelino
– razpokani okvirji
– puščanje goriva
– diskvalificirani vozniki

Brazilija
V Braziliji se tehnični oziroma inšpekcijski pregledi za motorna vozila opravljajo s strani zasebnih podjetji. Letni pregled je obvezen za vsa vozila z dizelskim motorjem; vsa vozila na zemeljski plin, bencin in alkohol, razen za nova vozila, registrirana v tekočem letu; vsa motorna kolesa in motorna kolesa, neodvisno od leta izdelave (dvotaktni motorji so izvzeti). Vozila se pravtako preskusijo za raven hrupa in raven emisij;

Po opravljenem kontrolnem pregledu se vozniku izda elektronski žig (“selo eletrônico”), ki je povezan z registrsko tablico vozila. V Sao Paulu, prometne kamere identificirajo vozila, ki niso dobila svojega letnega preglede. Tehnični pregled stane okoli 40$.

Kanada
Predpisi varnostnega testiranja se razlikujejo po različnih pokrajinah. V Manitobu, na primer, ob nakupu avtomobila (novega ali rabljenega), je potreben tehnični pregled, preden se lahko vozilo registrira. Prodajalci so potrebni zagotovit, kupcu varnosti, medtem ko zasebni prodajalci niso (če se tako odloči zasebni prodajalec, lahko plača za pregled in izda novo potrdilo o varnosti z namenom, da bo bolj privlačno za nakup). V vsakem primeru, če je vozilo kupil in ni imelo tehničnega preizkusa v zadnjem letu, mora kupec zagotoviti varnosti vozila, s pregledom preden se lahko registrira. Z vidika avto, ki je registriran, ni potreben varnostnega preizkus, dokler avto ostane pri sedanjem lastniku. V provincah New Brunswick in Prince Edward Island zahtevajo letne varnostne preglede, v Novi Škotski, je varnostni pregled potreben vsaki dve leti. Ontario in British Columbia zahtevajo testiranja emisij na dve leti. čeprav le Spodnja celinska BC )British Columbija, ki vključuje Mesto Vancouver, in južni del Ontario, ne zahteva nobenega testiranja emisij. Preostali del pokrajine je brez take zakonodaje.